toffel...

Ha ha ha ha ha Ja du Frida... jag minns detta NU med dina platå tofflor. Tur att vi bodde nära skolan.
Våra platå tofflor såg ut så här ungefär:



Fast det var blommor ovanpå... Jag har några liknande idag i svarta. Mycket populära var de så jag förstår att du blev ledsen!!! Fick du tillbaka dem...???

Frida har fått för sig att hon och jag ska börja sy kläder och sälja... hm.. Att sy är inte min bit om man säger så. Jag var med i en syjunta ett tag..men vi slutade att sy och bärjade fika och prata mer istället... sen gick vi med i en sykurs, för att vi ville sy... men ja... Jag började sy på en skjorta till min son, den blev aldrig klar!

Jag vill gärna kunna sy och har försökt i många olika omgångar att lära mig det. Har köpt en symaskin, för att jag skulle sy mer... ja det är ju bra att ha OM man vill sy. Jag har köpt hem tyger och olika mönster.. men hur jag än trixar så blir det liksom aldrig rätt, eller bra. Ena armen blir bredare än den andra, kragen hamnar snett, knapparna passar inte i hålen... ja.... HOPPLÖS.

Men visst Frida... kanske det kan bli MODE??? ABBA kläder vårat sätt... ha ha ha

Minns du vår knasiga sylärare på högstadiet... hon hade en mycket märklig klädstil... kanske är hon orsaken till att vi syr som vi gör...?? Hon kunde nog inte heller egentligen...???



Kommentarer
Postat av: Frida

Nej men sag tofflorna ut sa? Jag trodde de var "regular" tofflor med plata klack...och ja jag minns blommorna ovanpa faktiskt...ha ha ha

Du far fraga mamma och pappa nar du traffar dem om jag fick tillbaka dem.....vi pratade aldrig om det igar....men tror inte det.



Ett tag trodde jag faktiskt att jag kunde sy..."skratt" ...riktigt duktig faktiskt tyckte min larare i TN dar jag var utbytesstudent. Klart det var nastan val en 25 ar sedan. "ha ha ha ha"



Stickade vi inte lovika vantar i skolan? Tycker mig minnas det....nu kan jag nog inte ens sticka....MEN du....we can do anything we want Agnetha! "smile"

2009-07-21 @ 01:02:59
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

gommorron Frida och Agneta ;)

när du Frida pratar om dina luvikavantar så har jag oxå för mig att vi fick sticka sådana hehe o jag tror att en av mina vantar blev ganska stor och den andra fick jag knappt på mig!! :)

abba-kläderna hade nog kommit att bli mode om ni två börjat sy dom tror jag ;)

försöka duger

2009-07-21 @ 09:01:21
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: annette

snygga tofflor förresten L

2009-07-21 @ 09:02:25
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: jayne

Ha ha ha ha Annette... så blev mina också Läraren höll båda och sa: DU ser med lite övning så blev det ju jättebra...



Eh...sa jag...



ja... sa hon, du har ju gjort denna först (hon pekade på den stora) men titta så bra det blev sen (tog den mindre).



Hm...sa jag.. Sanningen var att det var tvärtom.. jag var extremt noga i början och sen...slarvade jag TRIIIIST.



MEN jag har blivit bättre på att sticka sedan...stickade nog även en tröja till J (Annettes son)...har jag för mig..???

2009-07-21 @ 09:13:55
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0