Paris?


Paris is calling! "smile"



Nu ar Agneta och jag ater jamngamla. "hi hi" Du far akta dig annars tar du ifatt mig.

Jag minns nar jag var liten sa ville jag hemskt garna ha en fodelsedagsfest med vanner. Kommer ihag att mamma och pappa kopte en jattestor pase med godis nar jag skulle fylla 10 eller 11. Sedan fick jag dela upp godiset i sma pasar at alla mina vanner. "skratt" Jag har for mig att godispasen kostade mellan 40-50 kronor. Det var en hel del pengar pa den tiden skulle jag tro. Hur som helst sa minns jag inte partyt. Minns du Agneta? Vi spelade sakert en massa ABBA LP skivor och lekte kurragomma. "ha ha ha"

Numera sa bryr jag mig inte om att "fira" mina fodelsedagar. Jag tror jag slutade med det en 10 ar sedan. Klart lite sur blir jag val om inte min familj skulle minnas, but that's about it.

Hur som helst sa var jag valdigt radd att min hubby skulle ordna a surprise party at mig nar jag fyllde 40, men jag slapp. PUH! Jag bad och bonade pa mina bara knan, och sa dessutom bestamt att jag kommer att skilja mig om en fest arrangeras. "skrattar" Jag hade mardrommar i flera manader, och tom panik attacker om att fylla fyrtio.

Det enda jag minns egentligen fran den "stora" dagen var nar pappa ringde och gratulerade.

Pappa: Grattis min flicka.

Jag:   Usch...tack pappa, usch...vad gammal jag kanner mig.

Pappa: Skitsnack du kan fortfarande starta en modell karriar.

Jag:   Namen sluta pappa....

Pappa: Jomen det ar val klart du kan...SENIOR modell.

Jag:   Sedan har du ju din bror...du kan alltid modella hans designs nar han har en show.


"Ha ha ha"...jag vet att han ville fa mig att kanna mig battre...men ibland ar det bara bast att halla tyst anser jag.

Nu har jag redan borjat oroa mig for 50....alltsa nej nu far det vara nog med aldersnoja...what a big waste of time!  


Nagon mer som har haft alderskriser? Nagra bra knep hur man forhindrar, eller kommer over dem snabbast?


//Frida

Kommentarer
Postat av: Agneta

ha ha ha What a nice lady.



Komme göra ett inlägg om min 40 års dag...sen..hi hi hi...vi hade samm fasor.. kring den dagen.



Men modell...visst sökte du till det...?? Jag var med dig någonstans vid Värnhem..minns jag..



Kalaset.. jo jag minns det... men jag minns inte VAD vi gjorde...åt godis???

2009-07-30 @ 12:18:50
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

I am "the nice lady" ...."skratt"



OK ladyn ar vad sager man....min hubbys mammas brors sambo...she is a fun and lovely woman...also a teacher.

She is modeling my sweet brothers handgjorda pals some yrs ago. "skratt"



I hope I'll look as good and happy at 75...



2009-07-30 @ 16:02:45
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

what I neglected to say was that "the nice lady", my hubbys uncle's partner is a widow now ....since almost a year back. So sad...but what a lovestory it was. "smile" I have to tell you about sometime. "smile"

2009-07-30 @ 16:25:56
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

ser fram emot den historien!!! Tror säkert att du kommer se strålande ut som äldre!!!!! Redan nu ser du ju ung och stilig ut... så why not?

Verjar vara en härlig "tant" den där "svärmors brors sambo" !!!! Skönheten kommer inifrån, glöm aldrig det.

2009-07-30 @ 18:12:16
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: anna

man är inte äldre än man känner sig är min filosofi, jag vägrar vara eller bli gammal, jag lever nog mitt liv tvärtom, för när jag var ung var jag väldigt lillgammal, nu när jag borde vara mogen, är jag istället ovanligt barnslig!

2009-07-30 @ 22:42:46
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Frida

A, tank om alla i varlden hade tyckt att"skonheten kommer inifran" ....the world would be a much better place. "smile"



Anna, "barnslig" is the way to go..."ha ha ha" Ibland sa ar jag ocksa superbarnslig...det retar gallfeber pa min hubby. "skratt"

2009-08-01 @ 01:27:43
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

sv: hihi..jo jag ville oxå alltid ha nån att låna kläder utav när jag växte upp. men jag hade ju bara två bröder så det gick ju inte L



ha en skön Lördag

2009-08-01 @ 15:27:26
URL: http://loppingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0