Life!



Jaha, da var brollopsdagen avverkad den har gangen. "ha ha ha" Tja, inte for att vi gjorde nagonting speciellt precis. Vi skulle till en Japansk restaurang som vi bada tycker mycket om. Dom har en supergod Sashimi dinner. Hur som helst sa blev det inte av, for en van till oss skulle dyka upp under dagen. MEN han kom aldrig, ringde inte och inget email fick vi heller. GRRR! TIll slut fick vi tag pa var van, hans planer hade andrats, men han hade glomt att meddela oss. Oh well, sant hander sa jag forlater honom. "smile" ..och Sashimin tar vi en annan gang...no biggie.

Vi kanner dock ett par som ALLTID (jag menar varje gang) ar forsenade. Inte typ 10 minuter, inte ens 30 min. utan minst 1 - 2 timmar. Jag blir lika arg och ledsen varje gang jag ar tvungen att vanta pa dem....men av nagon konstig anledning glommer jag det sa fort vi ar tillsammans. Forklara det? 
Jag har forsokt diskutera detta med dem diplomatiskt och lite mindre diplomatiskt. "skratt" Ingen forandring aven om de lovar. Jag har tom sagt: "I'm dying of hunger by the time you guys finally get here." Svaret jag fick var: "You need to have an appetizer ha ha ha."
Det jobbiga ar om vi (or someone else of our friends) har en fest med middag inplanerad.......ja da sager vi till "det alltid sena paret" kl.18.00 och resten 20.00. Det funkar ratt sa bra faktiskt. "skratt" Vi traffar dem aldrig pa nagon restaurang, so that is the workaround for that! Traffar vi dem ute nagonstans blir det bara for some drinks. Of course by the time they get to the pub, I'm already hammered."skrattar"

Vissa kanske undrar varfor vi inte dumpar detta par? Well, they bring more positive than negative to the table, I guess. En annan orsak ar val ocksa att min hubby har kant dem sakert en 30 ar. I think it would make him sad...."smile"

Nu menar jag inte lata perfekt....jag har faktiskt varit forsenad nagra ganger i mitt liv, but I truly try to be on time. Being late makes me feel guilty and disrespectful.
 
Vad tycker ni? Har ni vanner som ar alltid forsenade?

//Frida

PS. Agneta jag tankte pa den gangen du och jag gick omvagar for att komma forsent till skolan. "ha ha" Kids!



Kommentarer
Postat av: annette

jag har ett par bekanta som inte alltid är försenade utan tvärtom!! dom är alltid för tidiga och det kan vara lite stressande det oxå tro mig S

Ibland undrar man ifall de är rädda för att missa något??

i vilket fall som helst så tycker jag bäst om när folk kommer på den uttalade tiden L med en halvtimmes marginal på båda hållen :-)

2009-07-26 @ 12:36:16
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Annette jag haller med dig....for tidigt ar ocksa stressande. Jag kan se mig sjalv halvnaken...."skrattar"

2009-07-26 @ 17:41:46
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Agneta

Vår dag var helt ok!!!! Vi är nöjda men trött... mailar dig imorgon bitti.

Men jag har lagt in bild på mina skor nu.... imorgon ska jag kolla igenom och skicka några foto till dej... på familjen.

Kram på dej



Lagom är bäst.....(när det gäller ALLT... svenska modellen)

2009-07-26 @ 21:28:39
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Horru Agneta...berattade om bloggen for mamma i en email precis. Hoppas hon fortfarande har hair kvar pa huvudet efter hon har last mina svengelska inlagg.....stackars mamma.



Tankte det hade varit kul om mamma hade kunnat gora lite gastinlagg da och da....what do you think?

2009-07-27 @ 06:37:52
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Lagom....undrar om man kan saga "in moderation" pa Engelska...har forsokt oversatta det lange nu....."ha ha ha" Men naa det later inte bra heller....HELP ....vill ju saga det har...darnit.

2009-07-27 @ 07:10:35
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Tänkte bara påminna er om att jag har lagt upp en ny dansvideo (c-walk). Kommentera gärna, jag vill ha just din åsikt! :)

2009-08-01 @ 01:11:39
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0