Kreativitet heter det

Frida frågade mig om receptet på sockerkaka,finns detta i USA??? Muffins vet jag.... 

Jag och Frida bakade lite ibland när vi var yngre. Minns att vi en gång också gjorde egna chips hemma hos henne. Doppade tunna potatisskivor i upphettad olja... gott.



När jag och Frida gick på mellanstadiet så var det dags för klassfest en kväll. Alla fick vi uppgifter, jag och Frida skulle baka Chockladbullar , som man numera ska säga. Vi bakade och grejade men kände för att busa till det... i en la vi massor av salt och en annan massor av peppar... sen markerade vi dem så att VI visste vilka de var. Vi kunde också hålla koll på dem...se vem som fick dem... ha ha ha.



Men sen sviker minnet mig... vad sa vår fröken Eva... vad sa klasskamraterna.. INGEN aning...???

En dag var vi sugna på mjukglass... vi kom då på att vi kunde vispa grädde och spritsa ut den i en strut...sen skulle ju alla tror att vi åt mjukglass... hm.... ja... vad ska man säga.. Kreativa var vi minsann!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Verkligen!

Att jag inte ens tänkt på att man kan göra chips hemma sådär... wow :-P

2009-07-22 @ 22:30:27
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Frida

abbagals mjukglass....ha ha ha ha

2009-07-23 @ 07:08:28
Postat av: Frida

cakes are crap here....unfortunately...oh and candy is terrible as well.

Tur Ikea finns har....och att man kan baka sjalv.

Well...can't have it all.

2009-07-23 @ 07:11:50
Postat av: Frida

By the way, jag har forsokt baka chokladbullar, om man nu kan kalla det baka,.....men dem smakar inte som IKEAS....what's up with that? Drives me nuts! Help!!! Narmaste Ikean ligger ca 3 mil fran vart hus....sedan har dom inte alltid chokladbollar....

Alltsa heter dem chokladbullar eller chokladbollar numera?

2009-07-23 @ 18:56:20
Postat av: Agneta

Hm... ja du... bullar..bollar... ingen aning.. säkert bollar.

Men de smakar aldrig samma som köpta... själv kan jag tycka att köpta kan vara godare,,,,, men då är det Delicatos som gäller.. Ikeas har jag inte smakat..får göra det.

Böcker... ja du.. jag är en periodare.. kan sluka allt... för att sen inte läsa alls på ett tag... Men att ligga och läsa DET kan jag inte... somnar jag med. Sen måste jag ligga på magen och läsa... vilket inte är skönt...

Nej.. att sitta i solen i trädgården ÄR skönt.

2009-07-23 @ 20:08:59
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0