Födelsedagar

Nu har både jag och Frida fyllt år för i år... HURRA för oss... vi är nu båda "42 åringen"...

Att fylla år har aldrig varit en hit för mig... aldrig något jag älskat och sett fram emot. Däremot älskar jag när andra fyller år, att överraska och hitta på roligheter. När barnen var små så var det roliga kalas... med olika teman.. man skulle ha godispåsar och hela alltet.. KUL. Jag har aldrig själv haft barnkalas.. har inte frågat efter det. Men som vuxen har jag ju "kalas" för närmsta släkten. I min familj är det kakkalas som gäller... men på senare tid har det blivitgod mat och dryck, ju äldre barnen har blivit, men vi håller oss till vår lilla familj.

Fyller man år som jag mitt i "industrisemestern" så...är ingen hemma ändå. Jag minns att man i skolan alltid sjöng för kompisarna som fyllde år, de fick också berätta vad de fått osv.. Vi sommarbarn buntades ihop och så sjöng man för oss alla.. och så var det över...

Idag är jag noga i mitt yrke (jobbar på förskola) att barnen ska ha sin egen dag!!! De ska få glänsa en hel dag på sitt sätt.. vi är alla olika.. några vill synas och spexa... andra tycker det räcker med att de får bestämma vilken saga vi ska läsa... Men jag buntar inte ihop barn som fyllt år...

Hur har ni det på era födelsedagar, vill ni stå i cenrum eller vill ni att dagen ska vara någonlunda som vanligt?

//Agneta

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha ha...alltsa read my post...jag skrev ett inlagg som jag skulle posta...omkring samma tidpunkt som du....tankte darn....nu maste jag skriva om hela inlagget...but you know what I will not do it...it is what it is..."skrattar"



Maste du Agneta ADVERTISE var alder ...."skratt"

2009-07-30 @ 06:03:38
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

You are such a good woman Agneta. Kids must love you to death. "smile" You know how to make them feel special. "smile"

2009-07-30 @ 07:04:23
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0