Yawn!




Jag kanner mig som en zombie idag. Det maste vara sa att jag borjar bli gammal.  Igar hade vi en bbq har hemma at nagra vanner. Allting gick faktiskt bra. Maten lyckades och vi hade kul konversation hela kvallen. Men det blev super sent....kanske jag borde saga valdigt tidigt innan jag la mig.

Jag vet inte hur det ar i era hushall,  men nar vi skall ha vanner over sa borjar jag plotsligt se hur stokigt vart hus ar. "skratt" Iofs ar jag inte lika bad som min hubby....han blir helt knasig. Han ville att vi skulle ha ett mote pa morgonen och skriva en lista med alla saker som skulle goras innan bbqn.

Listan bestod av att vaxa alla golv, tvatta alla fonster, tvatta alla gardiner, shine all kitchen cabinets, clean all the silver, dammsuga alla tak, skrubba kakeln i badrummen. Sedan ville han att graset skulle kantas och klippas, Juniper hacken re-friseras, plocka ogras, tvatta bilen, tvatta the driveway etc. Ja, jag minns inte ens allt langre.

En sak kan jag saga, nar vara vanner kom och jag fick i mig ett glas vin somnade jag nastan. "skratt"

Sedan nar alla hade gatt sa sa min hubby: "Men ingen markte att jag hade vaxat golvet ju!" "ha ha ha" Min tanke var: "Thank god ingen halkade."

Alltsa varfor ar det sa viktigt att stada sa mycket att man ar trott nar partyt val borjar. Hade det varit sa hemskt om vi inte hade gjort allt det dar? Oooh...titta en liten flack pa koksgardinen! My god, let me be embarrassed the rest of my life.

Hur ar det hos er?

//Frida

Kommentarer
Postat av: annette

hahahaha...ja du frida..det var ingen dålig måstelista det där flin

Inte konstigt att du nästan somnade när gästerna kom L

Men jo..jag är nog samma..man vill ju ha rent och fint inför sina gäster.

sitter lixom i huvudet på en!



hoppas du får vila ett par dagar nu istället!?



kram och ha en very nice day!!

2009-08-25 @ 17:44:01
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: anna

ja, det är ett korkat beteende, huvudsaken är ju att alla har trevligt, men vi är likadana här hemma!

2009-08-25 @ 19:14:46
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: jayne

ha ha ha ha visst är vi knasiga. Tänk att man städar INNAN man ska ha folk.. sen måste man STÄDA igen efter... Ehhhh.... WHY

Ja vi har det likadant här hemma som ni har det... vi har fastnat för samma typ av man....ha ha ha ha



Käre käre bästis.. jag kommer maila dig senast i helgen...OM jag inte gör det innan. Just nu är jag bara sååå trött i hela kroppen och i hjärnan... men jag brukar repa mig snabbt... brukar hitta tillbaka snabbt.

KRAM

2009-08-25 @ 20:22:46
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Bastis, don't worry. Jag laser din blogg varje dag...so I know what you're up to...."ha ha ha"



Jag hoppas du har en superfin dag!



Love you!

2009-08-26 @ 16:39:18
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

Gb-sandwicsh finns kvar och även den är en av mina favoriter. Har du nån favorit i Usa? som bara är så där superdupergod?



du med får ha en fin dag hela dagen!!!



kram

2009-08-26 @ 17:06:52
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hi mate

Det känns liiiite bättre idag. Jag har kommit till den bittra och tråkiga insikten att det får fortsättas kämpa.

Dyslexi är idag inget nytt ellr ovanligt inte heller AD(H)D. Ändå verkar skolpersonal inte ha en aning om vad det innebär.

Att säga till en förälder (mig) och logoped att "Han skulle bara fylla i en blankett".... då blir jag ..ja...rädd.

Att bara fylla i en blankett är svårt för en dyslektiker, speciellt som man har olika alternativ att välja på... som liknar varandra. Han kan inte se skillnaderna och har svårt för att läsa..js han är dyslektiker liksom.

Att sen också få höra att sonen måste ta eget ansvar och göra ditt och datt.. att jag måste backa mer... Gör mig arg.

Min son tar fler och fler steg men om jag inte backar upp så faller han. Men givetvis så låter jag honom ta fler och fler beslut och utmanar honom hela tiden. Men jag går inte för snabbt fram, han måste få känna att han växer och är redo.

Jag vill inte att ngn specialpedagog ska tala om för mig hur jag ska göra som mamma. Jag har provat allt det hon sa.. och sett honom rasa, jag har också dragit upp honom och fått honom på rätt spår igen... men nu får det vara nog.



Men... som sagt... vi får fortsätta kämpa och det komemr jag att göra.



Hoppas DU också mår bra... att värmen är LAGOM, att kylen fungerar och att Lilly och Hubbyn mår toppen.

2009-08-26 @ 18:58:47
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Agneta....jag tycker faktiskt det ar svart att fylla i en blankett ibland.



Du har verkligen mega SISU.....I am proud of you. What a great mom you are!



We are doing well. "smile"



Love you and thinking of you.



Krya pa er alla!



2009-08-26 @ 19:07:23
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Agneta

ha ha ha ha..japp... vi har all sprit här hemma...

2009-08-26 @ 19:07:23
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Frida: njaaa..handsprit får jag på jobbet L

och jo...jag hade gärna rest till Usa för att besöka dig med tanke på din Hubbys goda mat så och ditt skinande intryck L



fin dag får du ha



kram på dig

2009-08-27 @ 10:56:13
URL: http://loppingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0