semester

Snart är min semester slut, jobbet börjar igen och skolan för barnen.

Vad är då semester? Ja, då menar jag inte vad ordet beryder utan mer vad innebär semester för er?



När jag var liten innebar det att man skulle tälta med familjen. Allt skulle packas in i bilen, vår lilla svarta volvo Amason. Sen for vi iväg.... Något jag minns är att vi brukade hamna i Gränna varje år. Men ett år åkte vi till Öland, Öland som skulle vara soligt... där skulle vi vara en hel vecka.

När vi kom fram så sken mycket riktigt solen, tältet skulle upp... jag har ett svagt minne av att dett inte var helt tjafsfritt...hmmm... När tältet så var upp så skulle mamma sola lite...DÅ kom regnet. Så var det sen varje dag...vi vaknade till sol som vid 12.00 tiden övergick i regn. Jag och syster låg och läste böcker i tältet, på campingen fanns ett bibliotek. Vi träffade också på en liten pudel som var rolig att leka med.

Jag minns inte när vi slutade campa och vad vi gjorde sen på somrarna.... Att tälta är inte min grej alls, men jag minns ändå dessa somrar med värme och glädje.

Vad är semester för er?

//Agneta

Kommentarer
Postat av: Frida

Talta minns jag att jag gjort kanske en gang pa vag till Finland med min familj. Minns att taltet hade en massa delar...skitsvart att satta ihop. Tiderna kanske har forandras ...lattare med talten, kanske?

Oh yeah...minns att mina kusiner och jag taltade pa tomten i Finland. Vi sprang in nar regnet och askan kom...ha ha ha



Jag gillar att bila....sova pa hotell ha ha ha...skulle kunna tanka mig att hyra en RV...maybe



A, vad sager du om att hyra en stor RV har i staterna nar ni kommer?

2009-08-06 @ 21:28:23
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0