me a guitarqueen...


Länge har jag drömt om att kunna spela gitarr. Jag skaffade mig en aukustisk gitarr... Letade fram noter och bilder på hur man skulle hålla för att få fram noterna. Hur mycket jag än tränade så fick jag inte till det.

För ett tag sedan skaffade jag mig en elgitarr... VILL VILL kunna spela. Anmälde mig till gitarrkurs på nätet. Jag vet inte men på ngt vis så "stryper" jag en del strängar.

Min äldste son har nu fått låna en  Macbook (ingen aning om modell eller så) i skolan och på den finns en gitarrskola. Där fick jag lära mig att man ska analysera vilket finger som felar,och träna, träna... Så... det får bli så nu då.

Att en dag kunna plocka fram gitarren på tex kräftskiva och klinka lite DET är en dröm jag har.

Vad drömmer ni om???

(ja... piano och trummor finns också i huset...och JA jag har försökt få till även det. Lyckades bäst med pianot. Kära Frida kanske DU kan träna med mig?)

//Agneta

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej du far mig att tanka pa gruppen Heart.Har du hort talas om dem? I love them. Den ena tjejen haller i gitarren...den andra sjunger. Maybe that is more us then Abba these days? Ha hahaha

http://www.youtube.com/watch?v=jxfdDrKO8uM&feature=related

One of my favorites of Heart. Vi sag dem ett par ar sedan live....fortfarande great...tror de ar in there late 40s.

2009-08-23 @ 06:45:00
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

Min dröm är att kunna steppa, har alltid tyckt att det låter så mysigt att dansa med steppskor hihi...men med denna klumpiga kropp tror jag inte ens det är lönt att ens försöka *:)



Mmmm..kanske du och dina pojkar kan starta ett band ihopa så småningom...ser fram emot det! L

2009-08-23 @ 08:00:36
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Min drom ar att alla i min familj och mina vanner skall kanna sig lyckliga....na det de vill har i livet. Jag vet att det kanske inte later akta pa nagotvis....men sa kanner jag. "ler"



Agneta, visst kan vi trana ihop. Hur hade du tankt dig da? Over skype? "skratt" Jag har inget instrument har....sag inte att jag kan val sjunga da....ha ha ha....for det kan jag inte...."skratt"



Annette.....du maste ju prova pa att steppa.....just do it....I bet you are not klumpig at all....just some sort of made up excuse for not trying.....vad ar du radd for? Att du skall halka och trilla pa roven...."ha ha ha" Just think for a second....What is the worst thing that could happen? GO for it! "smile"



Have a great evening!



I'm getting ready for a bbq with some friends.



2009-08-23 @ 21:57:37
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0