Like a virgin!



Jaha, da var min rara mamma i farten igen. Hon har varldens minne! Fick email fran henne i morse. Det stod something like this: "Hoppas ni hade en fin forlovningsdag. Forhoppningsvis sa firade ni med en god middag ute nagonstans den har gangen." Vad hon menade var att vi aldrig gick ut pa middag pa var brollopsdag.

Jag bara gapade nar jag laste mailet. Hmmm...jag maste erkanna att jag inte ens minns nar vi forlovade oss, dvs vilket ar. Hur som helst sa namnde jag det at min hubby, och han sag helt forvanad ut ocksa. Vi far val festa till ordentligt har snart. "skratt"

Nar jag funderade over forlovningsdagen sa tankte jag plotsligt pa vart brollop. Det var valdigt litet, ratt oplanerat. Mina syskon och foraldrar var har och halsade pa. Jag minns att min bror och jag akte ut och kopte gardintyg (basta vi kunde hitta), och han designade min 2 delade "klanning". Min bror ar en riktigt hot modedesigner. "smile" Jag tror att brollopsklanningen, vilken bestod av en langkjol och en korsett var en av hans forsta designs. Den var jattefin. "smile" Efterat sa min bror att han var skitskraj att korsetten skulle spricka under brollopet. "ha ha ha" Kan bara tanka mig en lite forvanad prast, och gaster. Som tur var sa gick allt val.

Min mamma, pappa och syster gjorde en supergod smorgastarta, och en valdigt fin och god brollopstarta. Jag har smakat pa flera tartor, och de flesta har smakat totally disgusting. Men min familj vet hur sadana grejor fixas. "smile" Har sagt till dom att de borde starta en brollopscatering firma. "skratt"

En sak till som jag minns val fran brollopet ar att vi ville att mamma skulle sjunga nagot. Hon ar en jatteduktig sangerska. Hon gick med pa det. Sedan minns jag inte vem som kom pa vad hon skulle sjunga, men det blev "Like a virgin".....you know..."Madonnas sang". "skratt" Mamma tog det valdigt seriost, hon ovade hela kvallen innan the wedding. Medan hon hjalpte till att sy fardigt min klanning hade hon horlurar....och man kunde hora nar hon ovade...."skratt" Det var sa gulligt. Jag fick aldrig se henne upptrada pa brollopet, men jag horde henne. Alla sa att hon var absolutely superb, and I believe it.

Overall, it was one of the best days of my life. "smile"

Hade ni stallt upp och sjungit "Like a virgin" pa nagons brollop? Not me! "skratt"

//Frida

PS. Det hade varit skoj om Agneta hade varit pa mitt brollop. Tankte saga "nasta gang".....ha ha ha

Kommentarer
Postat av: The one and only Agneta

KUL !!!!! Här är vi ju lite lika...Inte heller mitt bröllop var ju ngt prinssesbröllop... Men den sången...hi hi hi hi... men vet du.. jag minns när du kom hem från USA... och det måste ha varit runt 85, väl... då lyssnade vi på denna skiva...



Bröllop igen...jag och min love har "pratat" om att förnya löftena... kanske på 15 årsdagen???

2009-08-05 @ 09:56:09
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Oh yeah....man kan ju fornya loftena...tankte inte jag alls pa."ler"



Nar ar er forlovningsdag? Eller ni bara went pang boom right to it? "ha ha ha"



2009-08-05 @ 15:33:26
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

A, kanske inte princessbrollop, men jag kande mig som Scarlett O'hara...."skrattar"

2009-08-05 @ 16:15:18
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

ja.. Vi skulle förklova oss nyårsafton..88 (89?)... Men det var så många som skulle så vi fick ringarna och skulle gravera dem efteråt... vi kunde inte vänta..så vi gjorde det på julafton istället... ha ha ha ha... men dne ringen är för lite för mig numera... ligger i smyckeslådan.

jag och L köpte nya ringar i år... silverringar i stället för våra guld... jag är mer silver.

2009-08-05 @ 22:19:15
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Leena

Hej Frida!

Vad gör man inte för sin förstfödda. Dessutom var det häftigt att agera Madonna en gång i sitt liv.

2009-08-06 @ 15:39:33
Postat av: annette

svar: ja och luktar gott när det regnar gör det oxå L speciellt när det är varmt.

vart i usa bor du eftersom det regnar så sällan?



ha en fin fortsatt kväll..eller Hmmm..kanske dag hos dig nu???? jaja..ha en skön vilket som :-)

2009-08-06 @ 21:40:50
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Mamma-Leena.... She's the best!

2009-08-08 @ 15:51:06
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Mamma-Leena, var inte du i Paris nagra ar sedan och sag Madonna?



2009-08-08 @ 15:52:38
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Annette, jag bor i San Jose. 30 miles south of SF and about 340 miles north of Los Angeles.



Jag lagade kycklinggratangen....turned out great. "smile" Tack for receptet. Tanker point my mom to your recipe...I bet she'd like it too.



Ha en bra helg.

2009-08-08 @ 15:56:06
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0