Got milk?


Titta vad fint jag mjolkar geten!


Min hubby alskar fysiskt arbete, antagligen for att hans yrke ar att sitta och knappa pa en dator.

Hela denna veckan har hubbyn hoppat upp ur sangen och riktigt sprungit ut for att frisera var Juniper hack. Efter nagra timmar ar han dodstrott....och da kommer han in, och hoppar i badet och sedan lunch.

Idag var han finally fardig med hacken. Kom in som vanligt och tog sitt bad....sedan satte vi  oss ner och at lunch. Medan vi at sa han: "Jag kanner mig som en hart arbetande bonde, kommer in till min underbara fru som har tappat upp ett bad at mig...och lagat en jattegod lunch."

Jag funderade pa vad han sa en tid. Hmmm....betyder det att jag ar en bondfru...vad heter frun till en bonde...bondmora? Well, you know what I mean.

Jag har hort att jag sa till min farfar nar jag var liten att jag ville bli fiskrensare eller busschauffor, men bondmora sa jag aldrig. "skratt" Inte for jag har nagonting emot bonder, men trodde aldrig jag skulle bli a farmer's wife nar jag flyttade till Silicon Valley.

Undrar fortfarande vad jag vill bli nar jag blir stor?

Om ni hade fatt valja mellan fiskrensare, busschauffor eller a farmer's wife.....what would you wanna be? "skratt"

Trevlig helg!

//Frida

Kommentarer
Postat av: annette

Hmmm...ja absolut inte fiskrensare ihhh bara doften!! varför ville du bli fiskrensare för?? hihi

inte heller busschaför så då finns det ju bara bondmora kvar L

2009-08-21 @ 17:26:17
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Hey jag gillar fiskdoft...."skrattar" Who knows how my little brain was working when I was 3 yrs old? Iofs vet jag inte hur min hjarna funkar idag heller ibland. "skrattar"



Annette, vad ville du bli nar du var liten?

2009-08-21 @ 17:58:49
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

hm... får nog blir bondmora även här!!!!

När jag var liten ville jag bli lastbilschafför... (efter daddy) för jag tyckte lastbilarna såg så söta ut framifrån. Älskade också att sitta där högt uppe och titta ner på alla andra bilar!!! Sen ville jag bli lärare eller sångerska. Ja givetvis en KÄND sångerska... har gett upp de drömmarna HELT... ha ha ha ha.

2009-08-22 @ 10:02:56
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: annette

sv till Frida:

jo jag hade faktist lite tur för när jag var liten så ville jag alltid jobba med något som hade med kakor att göra, så när jag var 15 ordnade min mamma in mig där hon jobbade i en livsmedelsaffär Malmborgs och där hamnade jag ute i bagarboden hihi som sagt stod jag o sålde kakor hela långa dagarna S så man kan väl säga att min dröm gick i uppfyllelse då eller hur?

jaja..jag tröttnade ju även på det! hihi

ha en fin Lördag!!



kram

2009-08-22 @ 11:57:16
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

mmm.. och i den bagarboden fick hon ibland besök av oss.... hi hi hi hi...

2009-08-22 @ 19:23:45
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0