Allt går igen

När sönerna var 7 och 5 år önskade de sig varsitt Game Boy Color... länge "tjatade och sparade" de. Minns deras STORA glädje när de äntligen fick sina spel. Det dröjde inte länge förrän Game Boy utvecklades till Game Boy Advance.

                            
Åter igen ..sparande och tjatande... Vi bytte in konsolerna och köpte sedan nya spelen... NY stor glädje. 1000 kronor kostade dessa konsolerna för  9 år sedan... mycket pengar! Spelen till kostade sedan 200-300 kronor.

Nu har äldste sonen tagit fram sitt Game Boy igen och börjat spela... och ville nu avancera till Game Boy Advance SP.... Idag hittade vi det i den affären vi bytte in deras spel en gång i tiden... 400 kronor för konsolen och spelen till går på ca 50 kronor... Allt går igen???

Har jag något som går igen? Skulle kanske vara cyklar? Minns när man fick sin första TRE växlade cykel... som sedan blev en TIO växlad och sedan en TJUGOEN växlad... Bockstyre och tävlingscykel skulle man ju ha.... Numera sycklar jag på en gammal hedrlig treväxlad med vanligt styre.
Är det samma sak...ehhhhh

Grattis Lilly
//Agneta

Kommentarer
Postat av: Frida

Som med mode...allt gammalt blir nytt "skratt" onskar jag hade sparat alla mina gamla klader....minns du ex affaren Puss o Kram? Jag minns jag hade varldens highwaisted wide legged jeans....onskar jag hade dem nu...klart de hade nog inte passat mig langre..."ha ha ha"



Hej jag minns inte att jag hade nagon 20 vaxel cykel...that sounds like fancy stuff...."skratt"

Jag har for mig att jag har haft 4 cyklar...nu kanske jag inte minns helt ratt...mamma rattar mig sakert isf...hur some helst....jag har for mig att jag hade en brand spanking new minicykel en gang i tiden....tio stralar hade lyset....klart jag var very very proud of all bicycles I had. "smile" Tack mamma och pappa.

2009-08-15 @ 22:02:36
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack aunt Agneta sager Lilly! PUSS!

2009-08-15 @ 22:04:59
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

Ja du.. minicykeln... dte hade jag också en när vi var mindre... Polarstjärnan hette min.. Sen fick jag en blå PUCH cykel..som blev stulen när vi gick i högstadiet...då fick jag en ny...som jag inte vet hur den såg ut, men det var en 10 växlad med bockstyre...tror tom att det var en killcykel.

När V var liten hade jag då en 20 växlad lite mountainbike..med barnsits där bak... ha ha ha... Men ja... nu har jag en ganska vanlig cykel igen.. MEN kedjan hoppar av för jämnan... vilket är störigt.

Jag minns dina Puss O Kram Jeans!!! Jag handlade på Gul & Blå.

2009-08-16 @ 10:22:23
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

A, varfor hoppar kedjan av constantly? Inget som kan fixas?



Jag tror jag hade gul o bla jeans ocksa...minns att mamma tyckte jeansen var dyra....the good thing about all those pants var att de var tillrackligt langa tom at mig...."skrattar"



Finns gul o bla o puss o kram fortfarande?

2009-08-16 @ 15:46:35
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag tror mina syskon hade (har kanske fortfarande) gameboys ocksa...later bekant. Jag fick ett tvspel av mamma o pappa...kanske nar jag 12..ah minns inte...something like that....and I loved the tennis...men det ar det enda jag gillade. "skratt" Hade ni tvspel?

2009-08-16 @ 15:50:48
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: jayne

hej svejs

Ja du...kedjan..kan kortas...och ska göras det nu också!!!!

Vi hade också sånt tv spel...älskade tennis... men dne grafiken är ju iNGET mot dagens... hmmmm... om man säger så.

Jag köpte ett SEGA MEGA till L när vi skulle få äldste sonen... jag älskar det...platformsspel..eller vad det heter.

2009-08-16 @ 17:50:26
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

gymnasiestart..minns du vår första dag....usch så nervös jag var..

Hoppas du får en bra måndag. Här är det lite regnigt....mulet...Höst alltså.

2009-08-17 @ 06:40:27
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Nej jag minns inte sjalva dagen...

Sometimes I wish I could do it all over again...."skratt"



Ar V nervos? I hope not. He will do great! "smile"



Vadret ar varmt...30.....onskar det regnade...."skratt"



Ha en jattefin dag A!



Love you!

2009-08-17 @ 06:46:24
URL: http://abbagals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0