A desperate housewife in the kitchen!




Idag ar jag riktigt stolt over mig sjalv. Jag lagade nastan lunch utan nagons hjalp. Det blev "potatis mandel-curry". Receptet har jag haft lange, men det har bara inte blivit av. Orsaken till min procrastination var att man skulle ha jordnotssmor. Ingen av oss har hemma gillar det. Sa jag andrade receptet till mandelsmor. "ha ha ha"

Jag hade endast tva "problem" med det hela:

- Forsta var att jag inte kunde forsta varfor det stod curry pa receptnamnet nar det inte fanns nagon curry bland ingredienserna.
Min hubby forklarade att en hel del Asiatiska matratter som har sas i dem kallas for curry. Jaha, jag trodde curry bara var en krydda. Dar ser man.

- Det andra problemet var att min hubby fragade var resten av lunchen var? Ooops da! Man kan ju inte tanka pa allt. Vem tror han jag ar? Einstein?
Sa jag oppnade frysen och fann en bit lax, satte pa grillen and hooah it was cooking. Sedan hittade jag asparagus som jag slangde i micron.

Allting slutade val....god lunch och en massa skratt.

Nu ser jag fram emot att laga authentic Swedish meatballs med brun sas. Min hubby har onskat sig detta sedan vi traffades flera ar sedan. Nu har jag funnit nagon som kan hjalpa mig...och det ar Annette, en superb kock och bloggare. Jag har redan lart mig laga ett par goda matratter som hon har haft pa sin blogg. Jag hoppas hon inte ar sur pga mitt tjatande!? "skratt"

Min bastis Agneta ar ocksa jatteduktig pa att laga mat. Onskar bara att hon kunde dela med sig lite av masterverken pa hennes fab blogg. "smile"

Om ni lasare har nagra enkla bra recept, for heavens sake SHARE. Tack!

//Frida

PS. Vill onska min kara mamma en fin forsta dag i skolan......och haller tummarna for min bastis! "smile"




Kommentarer
Postat av: annette

hihi...så gullig du är med dina köttbullar och brunsås L och nej ingen fara med tjatandet :-)

kul att lunchen blev bra trots att du hade glömt det man skulle ha till fniss

man tager vad man haver som man säger och det kan väl aldrig bli fel egentligen!



ha nu en toppenfin dag..är det natt hos er nu?

2009-08-11 @ 10:30:52
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Tur Annette inte ar sur pa mig. "skratt"



Vi ligger 9 timmar efter er...



2009-08-11 @ 16:57:54
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

aha..så då är klockan hos dig just nu 09:47 på morgonen? eller är det fel?



ja..prova gärna dragonbiffarna, dom var goda och speciellt den farliga såsen hihi

2009-08-11 @ 18:48:31
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: The one and only Agneta

Hej

Tack för din tumme!!!!!!!!!

Mat ja... jag är ju inte så organiserad... har lite svårt med det och svårt med att göra som man skall.. lite här och lite där..SÅ ...dte blev bra wooow...

ha ha ha ha... därför är det svårt att skriva om kina maträtter. Jag kanske får börja....

Kram på dej och kram på Leena.

2009-08-11 @ 20:52:31
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Frida

Annette, japp you got the time right..."skratt"



Dragonbiffarna tanker jag prova in the near future...jag figurerade ut att dragon var tarragon pa engelska....and it grows in my herb garden. "ha ha ha" Jag har alltid undrat vad det var bra for? Min hubby planterade det nagra ar sedan...och den bara vaxer o vaxer..."skratt"

2009-08-11 @ 21:36:22
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: Frida

Agneta,



Jag ar jatteglad for er skull ....kul att det gick bra idag....alltid bra med en god borjan iaf..."smile"



I can't wait to see some kitchen action from you on your blog....it will be great...."smile" Looking forward to it.



xxxooo

2009-08-11 @ 21:38:59
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

hahaha..det är ju en jättegod krydda som man kan använda till såser, grytor, kött...ja till vad som helst L

och du har tur som har den i din trädgård..då hade jag gjort MASSOR av god dragonsås S



2009-08-11 @ 21:49:42
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Annette, jag skulle gora salladsdressing precis....guess what I found in the cupboard....dragonvinager...what the heck...nu ser jag tarragon overallt. "skrattar"...mixade det med olivolja..salt o peppar...det smakar ju gott!

2009-08-11 @ 23:01:47
URL: http://abbagals.blogg.se/
Postat av: annette

SV: till frida.



tack jo jag mår bättre nu. Mycket bättre glad

jaaa.där ser du! dragon e jättegott L

2009-08-12 @ 18:01:55
URL: http://loppingvin.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag brukar också be folk om tips på maträtter, fantasin tar ju slut så fort.



Men bara för några dagar sedan kände jag behov av att skapa en ny kategori "Mat" där jag ska lägga upp bilder på maträtter jag/sambon lagar och ibland kanske jag bifogar receptet också.

Men startade den som sagt för bara några dagar sedan så har bara lagt upp Pannbiffar, färskpotatis, gräddsås, lingon och lök där än så länge. Men mer kommer iaf!



Tänkte ha det som en matbank med idéer på maträtter jag tyckte om och måste äta igen, så när fantasin tryter kanske det finns något gott där :-)

Lycka till med matlagningen!

2009-08-16 @ 18:12:46
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0